onsdag 28 december 2011

Nu är glada julen slut,slut, slut

Ja åtminstone känns det så, men ännu ska nyåret firas och sen blir det semester före trettondagen.

Julen firade vi här hemma med barn och barnbarn; inledde redan uppesittarkvällen med julbastu och provsmakning av skinkan, samt sällskapsspel.
Julaftonen var vi alla samlade redan på morgonen och införde en ny tradition; att äta julgröt med fruktsoppa till jullunch. Sen blev det julklappsöppning och efter det en tur till kyrkogården för att tända ljus på gravarna.
På kvällen var det dags för middag med traditionell julmat. Resten av kvällen tillbringade vi i soffan och tittade tv och filmer samt åt julgodis. En lugn skön julafton:)

Juldagen tillbringade vi med mannens släkt och på kvällen var  vi barnvakt åt Elton. Julannandag blev det middag hos mina föräldrar och sen var den julen slut.

Har jobbat den här veckan och i går var jag och en väninna på julzumba. Kändes riktigt skönt att röra på sig igen, har haft paus från motionerandet  i 2 veckor och det är lite för länge för att jag ska må bra.

1 kommentar:

  1. gott nytt år till dej.. Här har vi skålat o sitter o kollar på TV.. det är bara Annica o jag..Albin o Ida sover.. gubbarna har åkt till stan o skall va taxi åt äldsta dottern..o ta hem hennes hund medesamma.. vi har mat åt mor, far o mina syskon imorgon..så idag har jag förberett o bakat..ha de bra

    SvaraRadera