lördag 10 december 2011

Blir inte alltid som man tänkt...

Ikväll var det meningen att yngsta sonens gudföräldrar och deras son skulle komma på middag till oss och samtidigt skulle vi fira sonens 13 årsdag, som är på onsdag, men omständigheterna ville annorlunda. När jag just börjat steka och koka ringde telefonen och gudmor meddelade att de drabbats av vinterkräksjuka.Middagen avblåst, här står vi med mycket mat, ringer mellanbarnet och frågar om de hunnit äta, jo de var mätta och nöjda, så nu har vi ätit en middag beräknad för 6 pers. på 3 personer, dvs vi är sprickfärdiga.

1 kommentar:

  1. oj så fint smycke du hade "däroppe" va de nu heter.. vissa har ett namn på det men jag minns nu int va de va..O rosor på sidan,,så snyggt! Muffisen såg goda ut oxå. Jag ha ju menat att baka el gör nått idag..men jag bara sitter o gör min andra makraméstjärna o så ha jag virkat lite..äldsta dottern hon som har hunden Inez kom hit en stund på kaffe..men julen kommer nog fast det inte blänker i vartenda hörn..o ju mer jag bakar ju mer äter vi.. hoho..jaja.kikka från nattugglansgarnpåsar.

    SvaraRadera