onsdag 25 maj 2011

Onsdag

alltså mitten av veckan och tiden bara rusar. Vårvädret visar sin ¨bästa¨sida eller så inte... Var ut och cykla ikväll och jag saknade mina handskar.Frös om fingrarna och inte hade jag varmt sådär annars heller.
Yngsta sonen fick ett nyck i kväll och kokade ihop den godaste chokladsåsen. Så nu har vi njutit av vaniljglass med chokladsås.

Chokladsås;
2 dl (1 1/2) strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 dl sirap
1 dl vispgrädde
100 g margarin
Rör ner alla ingredienserna i en kastrull ,koka upp och låt koka på svag värme i 4-5 min. Servera såsen varm till vaniljglass.

1 kommentar:

  1. Ja fy va det har vari kallt..nu är det jättemulet igen..så mera regn kommer väl inatt..nu är det +10..Ikväll efter fähuset så lämna jag att hacka i ena blomsängen..fasen va ogräs som är där..heter väl ranunklar.dedär gula..har rötter..som jag vet int vad.Nu ha jag sticka en stund på den gröna västen som Linnea ska få tills hon fyller 10....o nu ska jag kryp isängs..natti..chokladsåsen ska jag ha prova.

    SvaraRadera