tisdag 17 maj 2011

Foten

Har en längre tid plågats av en sjuk fot/häl.Har försökt själv med olika skor och genom att hålla paus från mina aktiviteter,men ingenting har hjälpt, bara lite tillfällig förbättring och sen samma sak igen.
Idag tog tålamodet slut och jag konsulterade röntgenläkaren som jag jobbar med varannan tisdag. Ett ultraljud senare har jag fått min diagnos och några timmar senare har jag fått en spruta i hälen. Jag hoppas verkligen den hjälper för injektionen gjorde så ont så ont :(

2 kommentarer:

  1. oj skitt för sjuka hälar.. min äldsta dotter håller ju på med sin ena häl oxå.. hon ha tagit flere sprutor, akupunktur,skoinlägg,inget ha hjälpt så nu står hon i operationskö..hon ha spelat innebandy sen 14 års ålder o nu är hon ju över 30..men hon har spelat ända tills nu..nu just är det ju oppehåll.Så vi får hoppas nu att ditt går om..håller tummen opp!!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att ha ont...
    Bra om det blir bättre nu. Jag kan rekommendera medicinsk laserterapi som ett alternativ till sprutor. Det är många som blivit bra när de behandlats mot tex hälsporre. Finns hos Brittas Terapi i Finby.

    SvaraRadera