tisdag 6 januari 2015

Trettondagen

Sista helgdagen denna jul. Dagen har jag tillbringat med barnbarnet. Vi har lekt inne, tittat film och så har vi varit ute två gånger.
 Vädret var inte riktigt på vår sida idag, -9 och ganska hård blåst, gjorde att vi måste hitta på lite andra saker en de vanliga utelekarna. På förmiddagen kom vi på den smarta ide'en att inne i vårt växthus så blåser det inte och där finns massor av sand som inte frusit ihop ännu, så det blev lek i sand i januari.
 På eftermiddagen blev det en promenad i skogen (lugnt och fridfullt) och där upptäckte vi stigar, gröper och små kullar, samt alla möjliga små växter. Måste säga att jag njöt riktigt av vår skogspromenad, kan nog hända att vi gör om det nån dag.
Sen avslutade jag denna helgdag på bästa sätt, dvs i gymmet på ett 1 timmes spinningpass. Nu känner jag mig redo för 3 intensiva arbetsdagar  och sen helg igen.

Vårt växthus från en dag när solen sken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar