lördag 17 januari 2015

Motion och kost

Min vardag består av mycket motion. Tränar 3-4 ggr i veckan, ibland ännu mera. Vet att folk reagerar på detta, kan få såna frågor som antyder att mitt motionerande gått över styr. Själv mår jag bara bra av att träna och vara igång. Orkar mycket mer, bättre humör och dessutom svarar kroppen positivt på min motion.
Styrketräning har det blivit mer och mer av under det senaste året och just nu är det roligast av allt. Passar ju också bra att utöva under vinterhalvåret när man får vara inomhus.

Min mage har krånglat till och från i många år och till sist började det bli hela tiden. Funderade över mina mat, ansåg att jag åt ganska bra men för mycket kaffe och socker. Drog ner kaffekonsumtionen till en mugg per dag och plockade bort en hel massa synligt och osynligt socker ur kosten.
Hade läst om periodisk fasta och tyckte det lät intressant, tänkte att jag ger det en chans i en månads tid och ser hur det känns. Detta var med det bästa jag gjort, mina magbekymmer är borta (över julen kände jag lite när det blev mera mat) och jag mår toppen. Äter mitt första mål mat vid lunchtid och ibland kan det bli ännu senare.

Dessa ovannämnda har gjort att jag gått ner till en vikt som börjar närma sig min idealvikt och jag mår bra i min kropp. Njuter av mitt välbefinnande och tänker fortsätta i samma anda oberoende av vad andra tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar