lördag 13 december 2014

Luciadagen

Idag är det Luciadagen och inte en endast Lucia har jag sett. Däremot har vi bakat goda lussekatter och ätit några av dem.
Vi har även bakat Bannofee pajer och en kladdkaka,för imorgon fyller yngsta sonen 16 år. Tänker bjuda den närmaste släkten på lite julmat och sen pajerna till kaffet. Har lagat en yttrefile' med 2 olika marinader, en före gräddning och en som man marinerade med när köttet kom ur ugnen. Får se då vad vi tycker om det.

Avslutade denna lördag med lite hemmaSPA; en hårmask, en ansiktsmask, en fotpeeling och en kroppspeeling. Känner mig riktig avslappnad och mjuk nu när jag landat här i soffan.


Lussebullar  

1 kommentar:

  1. Det är skönt att få rå om sej själv ibland...Nu kollar jag en film som jag sett förr, därför "ser"jag på datorn å.. ha en bra söndag!

    SvaraRadera