söndag 12 januari 2014

Söndag

men ingen ångest. Måste erkänna att det är sällan jag drabbas av söndagsångest vet knappt vad det är. En härlig vintersöndag går mot sitt slut.

Igår fick vi snö och kyla och tänk vad lite vitt kan göra åt humöret.
Vi hade barnbarnet här med oss igår och ut och lekt i snön var vi 2 gånger. Lagade snöänglar, ut med kälken, skottade snö mm. Däremellan försökte vi städa bort julen, laga mat och bara vara. När Elton åkt hem bestämde jag mig för att städa klart trots att det var lördagskväll och i dag var jag nog tacksam för att jag gjorde det.

Den här dagen inledde vi med  en sen frukost och sen blev det en frisk promenad i det kyliga vädret. Väl hemma bestämde jag mig hastigt och lustigt för lit e styrketräning i hemmagymmet. Så skönt sen när man sjunker ner i soffan nyduschad med en skål grekisk yogurt (min lunch idag). Efter det har jag inte uträttat så mycket mer än en god middag nu ikväll och  nu sitter jag här igen och slötittar på tv och stickar på en socka.

En gammal bild av vår kisse bjuder jag på idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar