lördag 18 januari 2014

Lördag

Slö och slapp är jag just nu. Har suttit i soffan nästan hela kvällen och tittat tv och stickat, samt ätit lite Ben & Jerry glass med sonen. Snart ska jag söka mig i säng.

 Dagen inleddes med en god frukost, äggröra med bacon , sen blev det lite hushållsjobb och kl.12.30 var det dags för dagens motionspass. Det blev ett helt nytt pass på gymmet bestående av 30 min spinning och 30 min core, alltså bålstabilitet. Riktigt bra upplägg , alltid svårt att hänga med första gången men brukar bli bättre, och jag har redan anmält mig till nästa pass så det anser jag är ett gott betyg.
Eftermiddagen var lugn och  största ansträngningen jag utförde var att fixa till en god middag.


Här är core musklerna, alltså såna muskler vi behöver hela tiden i vardagen (bild lånad fr. nätet)

Lördagsmiddagen hos oss (lånad bild)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar