måndag 29 april 2013

Semestervecka

Ja här har jag semester-vintersemester, och det passar bra i dessa tider. Ute viner vinden och kallt är det, ända bra med det är att jag håller mig inomhus och har börjat på projekt storstädning.  Storstädning är verkligen ett stort projekt för mig ty jag har en tendens att hitta så mycket som bör gås igenom och tvättas och ordnas, men sen är det ju nog skönt när man verkligen har fått rensat och allt är rent och fint (för en stund i allafall).

Ett av de projekt som dök upp idag mitt i städningen var att börja plantera om en massa blommor och det tog ju nog sin lilla tid.

Dessutom kom dottern och Elton hit och de drog igång med att baka munkar. Själva bakningen skötte de nog själv men att koka munkar var nytt för dottern så då var jag med där och hjälpte till. Men nu har vi i alla fall munkar att äta till mjöd som jag gjorde i slutet av veckan.

Dagens munkar

Isläget förra helgen(21.4)

Barnbarnets älskings ställe för ett par veckor sen.

1 kommentar:

  1. Länge sen sist.Va härligt med munkar..jag hade så menat koka dem också. men blev annat bakat idag!Och storstädning har även jag på G..skrubben är klar..o det vart betydligt mindre i den.Ha en bra helg.

    SvaraRadera