måndag 3 september 2012

Ännu en vecka

har rusat iväg. Här är det fullt upp hela tiden. Kan inte förstå hur det kan vara på detta viset. Tänkte alltid medan barnen var små och det var stressigt och jobbigt att det blir bättre sen när de blir äldre. Bättre blir det väl men då hittar man ju på annat i stället.
 Min motion tar ganska mycket tid men sen mår jag ju så bra av det och orkar så mycket mer när jag tränar. Så där får man säga att de uppväger varandra.
Huset och hemmet kräver en hel del tid , för jag är tyvärr så funtad att jag trivs bäst i ett ganska välstädat hem. Någon perfektionist är jag inte men dammsugaren använder jag nog ett par, tre gånger i veckan och sen detta ständiga plock. Kan ej förstå när grejer ligger runt lite här och där.

äppelmos (bild lånad från nätet)
Ikväll skördade vi för första gången av våra egna äppelträd så nu har jag en kastrull med äppelmos som står på avkylning. Sonen provsmakade och gav godkänt. Blir högst troligt att koka en sats till nästa vecka när lite mera äpplen är klara.

Även denna bild lånad från nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar