söndag 9 september 2012

HÖST

Idag fick vi så en fin höstdag. Inledde med sovmorgon, har inte känt mig riktigt kry nu i ett par dagar, men  i dag känns allt ok igen. Efter  frukosten åkte maken och jag ner till skären för att kolla läget och där blev det lite fotografering. Allting ser annorlunda ut i höstsolen och färgerna är underbara.




Sen hem tillbaks och efter lunch dök dottern och barnbarnet upp. Dottern ställde sig och baka bullor och jag tog hand om Elton. Vi lekte, busade och skojade och sen när morfar tog tröskan traskade vi iväg efter för att kolla in skördejobbet.  Traktorn är alltid bra så där satt vi och ¨körde¨och väntade att morfar skulle komma och tömma ur tröskan.



Plask i vattenpölar, bäst för en kille i denhär åldern:)

Vår egen lilla kisse ¨värsta råttfångaren¨fastän den inte är mycket större än en råtta själv.


Ikväll vågade jag mig ut på en lite längre cykeltur efter ett träningsuppehåll sen i onsdags. Känns nog helt bra så säkert börjar jag bli i skick nu ( värst att jag har ett stor skoskav av mina nya löpskor, så få se nu när jag vågar mig ut och springa).

1 kommentar:

  1. hej igen,, ja du hinner med både äppel o motion.. hihi.. jag tycker jag hinner med bara fäuse.. tar länge nu både morron o kväll.. mycket kalvar som ska ha sitt o så kossorna som ska ha AIV o det bär vi ut med högaffel.. så jag har väl gratis styrketräning.. hoho..o så cyklar jag varje dag till affärn..så åtminstone blir det 3 km ..o ibland längre.. äpplen har jag i en väska på verandan.. har tänkt göra äppelkakor o lägga i frysen.. men inte ha jag hunnit det heller...Tröskningen har vi oxå igång.. men nog vill vädret va skit.. tycker det vill regn nästan varje dag.. idag håller det ju opp..peppar-peppar...Och länge ska det va i torken..låter som en klagovisa.. men int är det väl så heller.. ha de bra!

    SvaraRadera