söndag 30 oktober 2011

Vintertid

Senaste natt var natten när vi övergick till vintertid igen. Ett dumt påfund enligt mig. Fullvuxna klarar nog bra av att klockan vrids tillbaka en timme,men barnen förstår inte på samma sätt utan de går enligt sin inbyggda klocka, vilket gjorde att många barn steg upp onödigt tidigt i morse. Det här berör ju inte mig egentligen , men senaste natt sov barnbarnet här så vi steg upp redan klockan 7 i morse så nu känns det som om denna söndag har varit låång.
Har hunnit med en tur ner till skären och kollat läget där. Bygget framskrider enligt planerna. Skönt att ta sig en promenad i skäriluften, trots ett grått tråkigt väder.
Nu ska jag sticka och titta på tv resten av kvällen och sen väntar en kortare jobbvecka, ska ta ut ett par semesterdagar torsdag och fredag:)


Bilden lånad för kameran var hemma idag.

1 kommentar:

  1. ja visst är det onödigt att hålla på o ändra klockan...Nu har jag varit på lappteknikskursen..hann inte få väskan klar.. blev lite pill med fodret..usch!... va härligt med ledi torsda o freda...Nä nu ska jag börja med maten.. ha en bra vecka.

    SvaraRadera