söndag 23 oktober 2011

Åter igen söndag


Rosorna som jag fick på min födelsedag.

Veckorna rusar iväg. På jobbet har det varit stressigt värre senaste veckan, men jag har förhoppningar om att det lugnar ner sig efter tisdagens inspektion.
Eftersom hela jag gått på högvarv hela veckan så fortsatte lördagen lite i samma stil, med lite för mycket program, men idag har jag taggat ner och nu känns det lugnt och skönt.

Fredagen hade vi besök av goda vänner och det var riktigt trevligt. Längesen vi hunnits träffas så det kändes bra att ta sig tid med lite umgänge.


Blommorna som vännerna förärade oss med.

Lördagen bestod av cirkelträning,shopping,matlagning,promenad och sen soffhäng på kvällen.
Idag har jag städat sovrummet, färgat dotterns hår och så har vi ätit en god middag med dottern och hennes familj. Jag bjöd på grönpepparbroiler som är en favorit i detta hus, samt enkel att göra.

Här kommer receptet: 1 grillad el ugnsstekt broiler som delas i bitar. Broilern sätts i en ugnsform. Sen kokar man en sås av 100g smör, 2 msk krossad grönpeppar, 2msk soya och 2 msk senap, tillsätter 2-3 dl vispgrädde och låter såsen puttra en liten stund. Såsen hälls sedan över broilern och så får den stå över natten.
Följande dag sätts den i ugnen, på 175 grader ,tills det börjar puttra i såsen, då är den klar för servering.

Nu ska jag avsluta det här veckoslutet med en chokladcupcake bakad av dottern.



Sen ska jag krypa ner i min rena nybäddade säng.

2 kommentarer:

  1. grattis till dej efterskott!! Va fina blommor du fick. broiler receptet är samma som jag brukar göra..men jag gör såsen o sätter i bitar av broilern..o sen serverar.."inget övernatten"ha en bra vecka..

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Så bra att få lite nya recpet. Får ta och prova det där någongång.

    SvaraRadera