tisdag 24 februari 2009

Fastlagstisdag


Jaha då var det fastlagstisdag vilket borde innebära klimpsoppa till middag o fastlagsbullar, men här tar vi lite finska seder i bruk o kokar ärtsoppa. Fastlagsbullar har vi redan ätit men ännu finns bullar kvar så jag fyller dem nog med mandelmassa o grädde o så får vi såna till kaffet sen ikväll.
Yngsta sonen åkte till en kompis på förmiddagen o så skulle de åka på bio nu på eftermiddagen o sen senare i kväll fotbollsträning. Dethär betyder ju i princip en hel ledig dag för mig utan barn att umgås med o fritt fram att göra sånt som jag vill. Hittills har jag bara suttit här vid datorn o så vanliga hemmasysslor har jag gjort. Ja så har jag ju varit o veckohandla o det i sig är ett stort projekt.
Senare ikväll bör det nog hinnas med nån motion men vet ännu inte vad, tror det blir motinscykeln för sortån är ganska öm ännu, den var ju med till stan i går o vandrade runt där hela dagen. Shopping blev det nog men mest för barnen. Sen åt vi pizzabuffet o vi åt nog för hela pengen för vi var mätta hela kvällen.
Nej nu ska jag uträtta nåt vettigt en stund t.ex plocka ur torktumlar o stryka lite tvätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar