måndag 9 april 2012

Slut på påsken

Påskblommorna hos oss i år blev gula rosor och de är helt underbara.
Påsken sista dag har vi idag. För mig känns det inte så ty jag har semester resten av veckan. Skönt det också.
Här har vi firat en lugn påsk med mycket mat, choklad, umgänge med familj och vänner.
Långfredagen var vi på 1-årskalas till barnbarnet. han firades med tårta och paket, paketens snören var den bästa sysselsättningen, innehållet i paketet inte så viktigt. Kvällen blev lugn med en promenad och mycket god mat, vilket gjorde att vi somnade i varsin soffa.
Påsklördag bara försvann och på kvällen bjöd jag föräldrarna på påsklax och en hel del annat.
Söndagen tillbringade vi på skären och där kom jag igång med städningen, måste bara ner en dag till och färdigställa det som jag ej hann med.
På kvällen blev det igen god mat hos goda vänner.
Paket till en 1-åring

Tårtor

En av helgens delikatesser; Marängsviss

1 kommentar:

  1. ja nu är vi till baka i vardagen så att säga.. idag skulle vi ha här en som sågar..men det blev framsjutet tills imorn..Nu vräker snön ner..man blir så trött på all snö--skulle ju vilja att he smälte bort.Nä om jag skulle plocka bort av diskbänken ..;O(

    SvaraRadera