söndag 24 juli 2011

En vecka kvar

av denna semester.Känns egentligen helt okej,klart jag gärna skulle vara hemma ännu ett par veckor, men vardagslunken har nog också sina positiva sidor. Nu för tillfället finns det ingen ordning på vårt liv, vi packar upp och vi packar ner, kör fram och tillbaka mellan villan och hemmet, äter mat när andan faller på, går och sova när vi inte orkar hålla ögonen öppna längre mm,mm. Men det är väl så en semester ska va :)

På onsdagen gjorde maken och jag en längre cykelutfärd, startade 10-tiden på morgonen med första destination Finlands minsta stad, dvs. Kaskö. Där besökte vi de gamla sjöbodarna, körde längs strand och hade picnic vid gästhamnen.

Efter det fortsatte vi till en annan idyllisk sommarstad; Kristinestad. Där cyklade vi längs Kattpiskargränd, som nog måste vara en av de smalaste gatorna i Finland, Besökte Pavis och gästhamnen, cyklade längs gator med jättetjusiga, nybyggda hus och intog vår middag på pizzerian i stan.
Hemma igen konstaterade jag att vi cyklat 70-80 km, ingen dålig cykelutfärd alls.

Bilderna lånade från webben.(Kameran var nog med men jag bloggar nu igen från makens dator)

Torsdag, Fredag var jag mormor för hela slanten. Eltons mamma var och gjorde några praktikdagar så då fick jag umgås med en liten kille.

Nu i helgen har vi umgåtts med bekanta, ätit och druckit gott, njutit av solen och värmen, precis som det ska va på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar