lördag 9 januari 2010

LÖRDAGKVÄLL/NATT

Lördagskvällen börjar lida mot sitt slut, men jag sitter nu här vid datorn medan sonen o maken tittar på en film i TV.
Diskmaskinen surrar på och gör sitt jobb. Har haft middagsgäster ikväll så därför diskar jag den här tiden. Jag bjöd på grisfile´i dijonsenapssås o vitchokladmousse till efterrätt, lättlagat men gott.
Idag var jag ut på en skön promenad i det fina vintervädret, kölden har lättat så det var bara friskt att vara utomhus. Jättefina vinterbilder skulle man kunna knäppa nu bara man tar med sig kameran när man går ut:)
Imorgon tänker jag städa bort julen här hos oss, tycker det får räcka nu. Redan i torsdags kastade mannen ut julgranen, ty den barrade så. Brukar alltid vara skönt när alla extra prylar är bortstädade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar