onsdag 6 januari 2010

Kallt!

Fy vad kallt vi har det, var just o tittade på mätaren som visade -27 (alltså utomhus). Inne är det nog betydligt varmare men jag sitter här i en tjock stickad tröja o fryser.
Igår kväll var vi o hälsade på dottern med sambo.Ett litet missöde inträffade så vi var ut o skuffade o lyfte upp en bil ur en snödriva. Kallt som det var tog det ända till morgonnatten innan jag slutade frysa. Trodde jag skulle bli sjuk på kuppen men hittills har jag inga såna känningar.
Idag var vi också ut på en liten tur ner till skären. Vi var ut på en kort promenad o tog många härliga vinterbilder, men dom visar jag en annan dag. Nu ikväll har vi varit på 13-års kalas till gudsonen o där blev vi bjudna på en jättegod smörgåstårta. Nu sitter jag här o väntar att ´´Sprängaren´´ ska börja tillbaka o efter det är det god natt för i morgon är det igen arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar