måndag 6 juli 2009

Karnevalshelg!



Semestern inleddes med tomatkarneval här i staden. Fredagkväll begav sig yngsta sonen iväg redan kl. 16 när den öppnades o var där hela kvällen till kl.23.
Själv hade jag träff stämd med min väninna till kl.19 o så tillbringade vi kvällen på karneval, lyssnade på Gubbrockarna, drack en öl o åt lite mat. Helt skön stämning i staden, men aningens kallt. Helt bra inledning på semestern!

Lördag var också karnevalsdag men då agerade jag bara chaufför åt sonen, själv var jag hemma o försökte ornda upp all tvätt som samlats under de varma veckorna.
På kvällen åkte vi iväg till skären o där åt vi en god middag o sen bara slappade vi , ty vädret tillät inget uteliv el båtliv, dvs blåsigt o kallt.

Söndag återvände vi hem igen, ty vädret var ungefär samma som lördagsvädret o lockade inte precis till fortsatt skäriliv för tillfället. Istället blev det att grilla här hemma o alla barnen infann sig på mat.

Nu sitter jag här o väntar på att åka iväg till tandläkaren (semestersyssla, inte sant?:). Efter det blir det matshopping o sen är resten av dagen ett oskrivet blad ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar