söndag 5 april 2009

Söndageftermiddag

Jaha igen har en vecka rusat iväg. Vet ej riktigt vad vi har gjort, men en hel del motion har det hunnits med ,samt andra sysslor som hör vardagen till. Nu har vi då en kortare arbetsvecka framför oss o det är alltid skönt.
Igår var jag barnvakt åt mina syskonbarn hela dagen o det förlöpte riktigt fint. Yngsta sonen klagade något för han fick ägna hela dagen åt sin 5-åriga flickkusin o det är kanske inte världens roligast när man själv är 10 år o vill vara med sina egna kompisar.Själv konstaterade jag att nog är det roligt med småbarn men min tid som småbarnsförälder är nog förbi, skönt när nån annan hämtar o tar över ansvaret.
Idag fick jag inspiration o satte igång med lite fönstertvätt. 3 av 14 fönster avklarade o det blir knappast fler idag för det finns en hel del annat som också ska göras,men alltid en början.
Påsken är i antågande men här blir det nog ingen stor skillnad för jag tänker inte pynta särskilt mycket o jag tror inte heller vi har något skilt som vi ska göra. Ev. blir det att åka till skären om vädret är fint. Skönt i allafall med lite extra ledighet, det behövs alltid.
Nu ska jag återgå till mina söndagssysslor. {

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar